Wprowadzona niedawno na europejski rynek Toyota Auris jak na razie radzi sobie świetnie. Jej sprzedaż wzrosła o 32% i być może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie jednoczesny spadek sprzedaży samochodów kompaktowych o 12%. Auris jest więc ewenementem w swoim segmencie.
Pierwszy miesiąc sprzedaży Aurisa przyniósł dobre wiadomości dla Toyoty i znakomity, 32% wzrost popularności wśród wszystkich aut kompaktowych. Kolejne miejsca zajmują Hyundai i30 i Kia cee`d (po 30%), Seat Leon (8%) oraz Fiat Bravo, Nissan Leaf, Chevrolet Cruze, Honda Civic i Mazda3 - po 7%.
Co ciekawe, bardzo dużym powodzeniem wśród klientów cieszy się hybrydowa wersja Toyoty Auris. W zaledwie dwa miesiące bieżącego roku, Toyota odebrała liczbę zamówień przekraczającą plan półroczny.
W styczniu i lutym w naszym kraju zarejestrowano 818 konwencjonalnych modeli, co jest równoznaczne z udziałem na poziomie 6,2%. Na polskim rynku, hybrydowa odmiana Auris będzie miała premierę 12-14 marca.