Informacje prasowe
Z jakim silnikiem kupić Renault Megane?
Co pod maską dokładnie?
Firma Renault zastosowała w Megane wiele rodzai silników, przez co samochody stały się różnorodne i doskonale dopasowane do każdego indywidualnego klienta.
Wprowadzone początkowo na rynek auta miały następujące silniki: 1.4 16V (95 KM), 1.4 16V (82 KM), 1.6 16V (116 KM), 2.0 16V (136 KM), 1.5 dCi (82 i 101 KM) i 1.9 dCi (120 KM). Dopiero potem rozszerzono ofertę i do szerokiej do gamy dołączyła sportowa wersja RS z silnikiem 2.0 16V Turbo o mocy 225 KM, a następnie wersja RS F1 z silnikiem 2.0 16V turbo o mocy 230 KM. Wiosną 2006 r., wraz z modernizacją modelu (Phase II) przygotowano nowy zestaw zmodernizowanych silników. Znalazły się w niej jednostki 1.4 16V (82, 98 i 100 KM), 1.6 16V (110 KM), 2.0 16V (135 KM), 2.0 16V Turbo (165 KM), 1.5 dCi (85 i 105 KM), 1.9 dCi (110, 115 i 130 KM) oraz 2.0 dCi (150 KM). Rok później do tego zestawu dołączył turbodiesel 2.0 dCi o mocy 173 KM oraz propozycja z silnikiem 1.4 16V o mocy niecałych 100 KM. Widać więc, że jest co wybierać z oferty aut, do których produkcji wprowadzono wiele innowacji i ciekawych propozycji. Mimo wszystko części Renault Megane są wciąż ogólnie dostępne a ich cena nie jest zbyt wysoka.
Co najlepiej jest wybrać
Przez wiele lat Renault Megan było i jest do tej pory samochodem, który łatwo się prowadzi, jest dynamiczny a oryginalne części Renault Megane nie psują się zbyt często, co sprawia, że auto jest mało awaryjne. Ogólnie przyjęło się, że wśród benzynowców, najlepszym silnikiem może okazać się 1.6 16V. Daje on korzystne połączenie dynamiki jazdy, zużycia paliwa i kosztów serwisowych. Części Renault Megane do tego modelu nie są drogie.
Oferta dla każdego
Decydując się na zakup samochodu Renault Megane najlepiej wybrać jest pojazd z tradycyjnym silnikiem benzynowym 1,6. Pojazdy te są komfortowe, doskonale dają się prowadzić, mają świetną dynamikę jazdy i co najważniejsze, są tanie w eksploatacji. Zbyt dużo nie palą paliwa i wszelkie naprawy ich są stosunkowo tanie.